Jdi na obsah Jdi na menu
 


Design

BMW přesvědčí nejen po technické, ale i po emocionální stránce, která vychází především z perfektní souhry proporcí, ploch a detailů. 

Typická kombinace dlouhého rozvoru kol, krátkých převisů, dlouhé kapoty motoru a dozadu posunutého kokpitu dodávají každému BMW sportovní eleganci a dynamiku. Individuální charakter každého modelu se projevuje výraznou modeláží ploch, které rámují precizně vedené linie. Drobné detaily pak dodávají různorodé akcenty. 

Již několik desítek let je hlavním znakem markantního designu BMW jeho jedinečná řeč tvarů. BMW brzy rozpoznalo hodnotu této značky a začalo ji konsekventně kultivovat. Proto se její tradice i dnes promítá do každého BMW – každý model představuje novou interpretaci typických prvků a vyzařuje tak svůj samostatný charakter. 

 

LEDVINY

Dvojdílnou, zakulacenou mřížku chladiče, tzv. ledviny, bylo možné poprvé obdivovat v roce 1933 u vozu BMW 303 na Mezinárodním autosalonu v Ženevě. Od té toby se z nich stal jeden z nejvýraznějších designových znaků BMW. BMW ledviny od té doby získaly mnoho různých podob a ještě dnes utvářejí nezaměnitelný výraz tváře vozů BMW

 

TVÁŘ BMW

Přední část vozu nese typické prvky, podle kterých je hned na první pohled jasné, že se jedná o BMW. Markantní stylovou jednotu tvoří především pro značku typické ledviny, uprostřed umístěný emblém a dvojité kulaté světlomety. Dvojité světlomety jsou nahoře zarovnané, což způsobuje dojem soustředěného pohledu na vozovku.

 

VROUBKOVANÁ LINIE

Vroubková linie vychází z přední části vozu, vytváří napětí, které přechází až k zádi a dodává každému BMW klínový tvar. Linie rozděluje náročně vytvarované plochy boků, vytváří dojem, že je vůz v pohybu, i když ještě stojí, a podtrhuje jeho dynamickou touhu po jízdě. Do vroubkové linie jsou precizně zapracovány kliky dveří a tím ještě podtrhují její působivost

 

HOFMEISTEROVA KŘIVKA

Hofmeisterova křivka je označením typického obráceného zakřivení okna na zadním sloupku. Jméno získala po bývalém šéfovi pro karoserie BMW Wilhelmu Hofmeisterovi, který tento stylový prvek poprvé zavedl v roce 1961 a od té doby jej najdete u téměř každého BMW. Hofmeisterova křivka podtrhuje dynamickou touhu vozu po pohybu a poukazuje na další typický prvek BMW – zadní náhon

 

ZADNÍ SVĚTLA VE TVARU L

Zadní světla ve tvaru písmene L jsou pro značku BMW typická a především v noci při pohledu zezadu vytváří nezapomenutelný a fascinující dojem. Precizní tvar písmene L je tvořen LED diodami, které doslova žhnou rudým světlem. Typické horizontální pojetí světelných elementů zajišťuje optimální rozpoznatelnost, a navíc podtrhuje šířku zádi vozu a jeho sportovní stabilnost.

 

 

Náhledy fotografií ze složky Design